background
 
 

Το σχολείο αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό και για να λειτουργήσει αποδοτικά, χρειάζεται όσο το δυνατόν αρμονικότερη συνεργασία μαθητών, γονέων και καθηγητών.
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού είναι ανάγκη να τηρείται ο παρακάτω κανονισμός, ο οποίος συντάχθηκε από το Σύλλογο Καθηγητών, λαμβάνοντας υπ' όψη τον προορισμό του σχολείου και το ρόλο του μέσα στη κοινωνία.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι. Λειτουργία.
Το σχολείο μας αρχίζει τη λειτουργία του στις 08:15 π.μ. με σύνταξη και προσευχή και συμπληρώνει τις 7 διδακτικές ώρες λειτουργίας του, στις 13:40 μ.μ. Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης οι μαθητές απαγορεύεται να μένουν συγκεντρωμένοι έξω από την είσοδο του σχολείου ή στους γύρω δρόμους. Επίσης απαγορεύεται να αφήνουν ποδήλατα στην είσοδο του σχολείου εξ αιτίας κινδύνων που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια εκκένωσης του σχολείου.
Όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές της πρώτης ώρας οφείλουν να παρευρίσκονται στη σύνταξη και προσευχή, που γίνεται στο προαύλιο του σχολείου. Οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί να είναι στη θέση τους στις 8.00 π. μ. Οι μαθητές που δεν βρίσκονται στην πρωινή σύνταξη δεν θα γίνουν δεκτοί από τον καθηγητή της πρώτης ώρας, με αποτέλεσμα να χρεώνονται με αδικαιολόγητη απουσία.
Η ώρα του μαθήματος πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους. Αυτό σημαίνει ότι οι τάξεις που κάνουν μάθημα, δεν πρέπει να ενοχλούνται από άλλες ομάδες, οι οποίες είτε έχουν κενό, είτε ασχολούνται με άλλες εκδηλώσεις.
Η παρακολούθηση της διδασκαλίας είναι υποχρέωση και δικαίωμα των μαθητών-τριών. Δεν μπορεί να παρατηρούνται επιλεκτικές απουσίες κατά την διάρκεια του ημερησίου προγράμματος, ανάλογα με τη θέληση των μαθητών, χωρίς άδεια από το Δ/ντή του σχολείου.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ο/η καθηγητής/τρια που εφημερεύει δεν επιτρέπει:
1. Την είσοδο μαθητών που για οποιονδήποτε λόγο έχουν καθυστερήσει.
2. Την έξοδο μαθητών χωρίς άδεια εξόδου από την διεύθυνση.
Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Παρ’ όλα αυτά αν κάποιος επιθυμεί να επικοινωνήσει με μαθητή του σχολείου οφείλει να απευθυνθεί στη Διεύθυνση και ο μαθητής θα ειδοποιηθεί μετά από την εντολή του διευθυντή.
Οφείλουμε να διατηρούμε καθαρούς τους χώρους του σχολείου, για λόγους υγιεινής, καλαισθησίας και προστασίας του περιβάλλοντος, πολιτισμού.
Δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται τρόφιμα ή αναψυκτικά στις αίθουσες.
Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση των καθηγητών.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι Ι . Αρμοδιότητες των Οργάνων Διοίκησης
Οι μαθητές του σχολείου είναι υποχρεωμένοι για οποιοδήποτε πρόβλημα να απευθύνονται ιεραρχικά, πρώτα στον υπεύθυνο τάξης εκπαιδευτικό και εφόσον αυτός κρίνει σκόπιμο, μαζί στον διευθυντή.
Εάν επιθυμούν να απευθυνθούν στον σύλλογο των καθηγητών, το 5μελές συμβούλιο της τάξης συντάσσει έγγραφο, το οποίο παραδίδει στο διευθυντή, ο οποίος το εισάγει, αναλόγως του θέματος ή στο συμβούλιο τάξης (διδάσκοντες στο συγκεκριμένο τμήμα) ή στο σύλλογο των καθηγητών.
Το 5μελές συμβούλιο τάξης αντιπροσωπεύει τους μαθητές του τμήματος στη διεκδίκηση οποιουδήποτε αιτήματος.
Για θέματα που αφορούν όλο το σχολείο οι μαθητές αντιπροσωπεύονται από το 15μελές συμβούλιο του σχολείου.
Τα όργανα των μαθητών εκλέγονται μέσα από δημοκρατικές και αδιάβλητες διαδικασίες, όπως ορίζει ο νόμος, παρουσία καθηγητών. Ο καθηγητής υπεύθυνος του τμήματος και των μαθητικών κοινοτήτων ορίζεται από το σύλλογο διδασκόντων και έχει μόνο συμβουλευτικό ρόλο.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι Ι Ι . Συνεργασία της Σχολικής Κοινότητος
Το Γυμνάσιο Αγίου Πνεύματος θεωρεί πρωταρχικό στόχο του την καλή συνεργασία μεταξύ μαθητών, καθηγητών και κηδεμόνων του σχολείου.
Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας συγκροτείται το σχολικό συμβούλιο από το σύλλογο καθηγητών, το διοικητικό συμβούλιο των μαθητών και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Το σχολικό συμβούλιο λειτουργεί τακτικά 2 φορές το χρόνο (αρχή και τέλος του σχολικού έτους) και εκτάκτως όποτε προκύψει ανάγκη.
Χαράζει και κρίνει την ετήσια πορεία του σχολείου, όπως επίσης εξετάζει και αποφασίζει για τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων ή την διεκδίκηση σοβαρών προβλημάτων.
Βασικός κανόνας για τη σωστή συνεργασία όλων των φορέων είναι ο σεβασμός της προσωπικότητας, της ελευθερίας της γνώμης, η ευπρέπεια στη συμπεριφορά, η εμφάνιση, ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου και του σχολικού χώρου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙV. Καθαριότητα του Σχολικού Χώρου.
Η διοίκηση του σχολείου ελέγχει την καθαριότητα των χώρων, η οποία προσφέρεται από την καθαρίστρια του σχολείου.
Η καθαρίστρια υποχρεούται να εκτελεί καθημερινώς το έργο που της έχει ανατεθεί και τακτικά :
α) μια φορά την εβδομάδα να πλένει τα κλιμακοστάσια και να απολυμαίνει συχνά τις τουαλέτες και
β) 3 φορές το χρόνο (Σεπτέμβρη – Χριστούγεννα – Πάσχα) να προσφέρει γενική καθαριότητα στο σχολείου (πλύσιμο θρανίων, δαπέδων, παραθύρων, κλιμακοστασίων, τοίχων τουαλέτας, εισόδου και εξωτερικού χώρου εισόδου του σχολείου).
Οι μαθητές φροντίζουν για τη διατήρηση της καθαριότητος της αιθούσης στην οποία στεγάζεται το τμήμα τους. Φθορές που παρατηρούνται στην αίθουσα και δεν είναι ευθύνη των μαθητών του τμήματος δηλώνονται στον καθηγητή της 1ης ώρας από τους επιμελητές στην αρχή του ωρολογίου προγράμματος και ο καθηγητής υποχρεούται να το αναφέρει στη διεύθυνση:
Μαθητής, ο οποίος προκαλεί εσκεμμένη φθορά:
1. Τιμωρείται με απόφαση του διευθυντή ή του συλλόγου καθηγητών ανάλογα.
2. Ενημερώνεται ο κηδεμόνας του από τη διεύθυνση και
3. Υποχρεούται σε αποκατάσταση της φθοράς.
Σε περίπτωση που δεν βρεθεί ο υπεύθυνος της φθοράς υποχρεούται το 5μελές να αποκαταστήσει τη ζημιά με έξοδα όλων των μαθητών του τμήματος.
Ο εφημερεύοντας καθηγητής υποχρεούται να αναφέρει στο διευθυντή οποιαδήποτε απρεπή συμπεριφορά ή φθορά των χώρων που εποπτεύει κατά την διάρκεια του διαλείμματος. Επίσης ελέγχει τους επιμελητές κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.



ΚΕΦΑΛΑΙΟ V. Καθήκοντα Επιμελητών.
Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει 2 επιμελητές ανά εβδομάδα με αλφαβητική σειρά. Ο κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος και αντίγραφο κατατίθεται στη διεύθυνση. Οι επιμελητές :
1. Είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της καθαριότητος της αιθούσης στην οποία στεγάζεται το τμήμα.
2. Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη εποπτικών μέσων : κιμωλίας, σπόγγου και καλαθιού στην τάξη.
3. Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από άλλους.
4. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αιθούσης ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν συμμορφώνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα του ορόφου.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ VΙ. Καθήκοντα Απουσιολόγων.
Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο τμήματος με βάση τη βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός).
Ο απουσιολόγος με την έναρξη του ωρολογίου προγράμματος παραλαμβάνει από τη γραμματεία το απουσιολόγιο και το βιβλίο ύλης, καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές του στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας, είναι υπεύθυνος για τη φύλαξη, τη μη αλλοίωση ή φθορά του απουσιολογίου και μετά τη λήξη των μαθημάτων παραδίδει τα βιβλία στη γραμματεία.
Επίσης, φτιάχνει το διάγραμμα της αιθούσης (πλάνο) με τη συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Το διάγραμμα τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης.
Το απουσιολόγιο ελέγχεται από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας, τον υπεύθυνο του τμήματος και τη διεύθυνση.


ΚΕΦΑΛΑΙΟ VΙΙ. Συμπεριφορά μαθητών - Έλεγχος.
Διδάσκοντες και διδασκόμενοι έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις που προέρχονται από τη θέση που κατέχει ο καθένας στην κοινωνία του σχολείου.
Ο έλεγχος των καθηγητών γίνεται από τη διοίκηση σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους και τον κανονισμό του σχολείου.
Η συμπεριφορά των μαθητών ελέγχεται σύμφωνα με τους νόμους και τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου, πάντα όμως με κυρίαρχο κριτήριο τις παιδαγωγικές αρχές :
1. Από τους διδάσκοντες, οι οποίοι έχουν δικαίωμα επιβολής τιμωρίας μιας ώρας αποβολή από το μάθημα και
2. Από τα όργανα διοίκησης του σχολείου (διευθυντής, σύλλογος διδασκόντων).
Το κάπνισμα απαγορεύεται από όλους σε κάθε χώρο του σχολείου.
Απαγορεύεται να φέρνουν οι μαθητές στο σχολικό χώρο έντυπα ή ηλεκτρονικά πάσης φύσεως άσεμνου περιεχομένου. Επίσης απαγορεύεται η χρήση κινητών τηλεφώνων στο χώρο του σχολείου. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιούν το τηλέφωνο του σχολείου, σε περιπτώσεις ανάγκης.
Για όλα τα παραπτώματα και την πιθανή τιμωρία των μαθητών ενημερώνονται οπωσδήποτε οι γονείς είτε από τον υπεύθυνο του τμήματος, είτε από τη διοίκηση του σχολείου.
Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται επίσης τακτικά το πρώτο 10 ήμερο κάθε μήνα για τις απουσίες, όσων έχουν υπερβεί τις 30 και τη συμπεριφορά των μαθητών με επιστολή.